En liten saga

Fortfarande lite dålig uppdatering och bilder här men jag kommer snart igång igen. Det tar faktiskt på krafterna att opereras, tom två gånger på samma dag! De ni!
Ja tänkte berätta om min op lite kort.

Torsdagen den 6 mars kl 7.00 las jag in på avdelning 7 på lasarettet.
Fick dela sal med en äldre kvinna som skulle operera bort cancer i axeln samma dag som mig.
Hann bara packa upp mina grejjer innan en sköterska kom in och tog blodprov och bad mig byta om till operationskläderna innan jag skulle bädda ner mig och vänta på att bli nerkörd till operation.

Kl 7.45 var det dags. Kändes skumt att bli körd i en säng till operationen när man var helt frisk..
Väl framme kom min kirurg och började rita en himla massa på mina tuttar. Vi kom även överrens om en liten c-kupa. Träffade även narkosläkaren som ställde massa frågor om hälsa, vikt och allergier.
Sen var det dags att lägga sig på operationsbordet och få första nålen i handen med dropp.
Jag är absolut inge nål rädd och inte var jag speciellt nervös för själva op:n heller.
Jag kände mig ganska trygg där jag låg och kunde lämna över mig i deras händer.
Fick andas massa syrgas innan dom började spruta in sömnmedel och sa att jag skulle sova så gott.

Ca 2 timmar senare vaknade jag upp på uppvaket.
Fyfan vilken smärta jag hade i tuttarna men bara i nån minut för en sköterska var snabbt framme med morfinsprutan som blev min bästa vän det kommande dygnet.
Efter nån timme på uppvaket blev jag hämtad upp till avdelningen igen och in på min sal. Nu var kl runt 12 och jag var bra borta av all morfin så jag låg mest och flumma i min egen lilla värld ett bra tag.

På eftermiddagen kom Dan och hälsa på, han hade med sig ett påskägg och ett gölligt kort.
Försökte gå en vända ner till kiosken men vi fick vända halvägs eftersom jag var bra snurrig.
Jag märkte inte så mycket själv men D sa att jag var helt borta.Hahahaha! De var ju kul!
Sen var det dags för kvällsmat och D drog hem.
Aptiten var väl sådär, det var Jansons frestelse men jag käka bara hälften och tog en kaffe efter det.
Var fortfarande fullproppad med morfin eftersom jag hade så fruktansvärt ont men bara i det ena bröstet.

Runt 19 tiden började det svälla upp och blev mycket större än det andra. Jag ringde på larmet och en sköterska kom in som ringde på kirurgen som fick undersöka mig.
Vid det här laget var jag bra mycket nervösare än innan.
Bättre blev det inte när läkarn berättar att jag fått en blödning i bröstet och måste operera mig igen på en gång!
Nu var jag livrädd istället!

Allt gick rätt fort härifrån.
Bröstet fortsätter svälla och det stramar så in i helvete att jag tror det kommer spricka vilken sekund som helst.
När sköterskan försöker ställa mig upp för att klä på mig nya op kläder igen så spricker nåt och blodet börjar forsa!
Nu är min tutte större än var den var innan, stenhård som värsta silikontutten och jag skriker och grinar av smärta.
Jag har fått så mycket morfin att jag ser vindögd ut men smärtan försvinner inte och jag bara skriker hela vägen ner till operation. Kl 19.45 ligger jag på bordet igen dags för en ny sovstund.
Normalt ska man fasta innan en op men jag hade ju nyss käkat Jansson och druckit kaffe så innan dom söver mig måste dom tömma magen oxå.
Jag minns att jag bara bad dom söva ner mig fort som fan så jag slapp känna smärtan.
Sen blev det godnatt!

Vaknade upp nångång runt 22 igen på uppvaket och det känns typ som en repris av första operationen.
Jag minns bara att jag tittade ner på mina tuttar och såg att dom var likasmå och sen somnade jag.

Vaknade tidigt på fredagen och kände mig rätt död efter gårdagen.
Hela förmiddagen låg jag i sängen och läste tidningar.
En sjukgymnast kom in och vi gjorde några övningar som jag skulle komma ihåg och göra varje dag.
Fram mot lunch orkade jag mig upp och var ut och gick lite i korridoren en sväng.
Sen på eftermiddagen kom läkaren in och tog bort bandaget och jag fick för första gången se mina nya tuttar.
Wow va coolt, vilka små söta!!
Fan vad lätta dom är!
Inget häng heller=)
Fick en bekväm bh som jag ska ha den första tiden så dom läker fint.
Sen skrevs det recept och sjukintyg innan jag fick åka hem. Trodde jag skulle få stanna ett dygn till men jag bad så snällt så jag fick åka hem redan på fredagen, dagen efter op. Fort som fan gick det!

Nu är det söndag och jag börjar vänja mig med mina nya boobs, jag är supernöjd!
Men vist, just nu är dom svullna, dom kliar som fan, det är lite ömt men jag överlever.
Det här är det bästa jag gjort!
Nu längtar jag till sommarn;-)

Det blev en lång historia ändå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0