Våren är äntligen här

1 maj och det är väl nu våren är här på riktigt. I skrivande stund sitter jag ute på altanen. Solen skiner, fåglarna kvittrar och det doftar träolja efter att vi oljat in trallen och utemöblerna förra helgen. Sån vårkänsla!
 
Igår var det valborsmässoafton. Vi gick inte till någon majbrasa men körde en premiärgrillning, grillade spareripps och massa goda tillbehör som färskostfyllda champinjoner, zucchini, aubergine, sparris och tomatalvor. Supergott!
Jag älskar grillat. Det är sommar för mig och så smidigt att slippa massa stek-os och onödig disk.
 
Idag är det röd dag också och vi är lediga. Inga planer mer än litte bygg i huset. Får se vad mer man kan hitta på..
Jag är iaf på ett strålande humör och ska njuta av en ledig skön dag!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0