Arbeten hit och dit och plugg mitt i allt

Ja alltså, vart ska man börja egentligen?
Det senaste halvåret har det hänt en hel del, mest positivt!

Jag jobbar inte längre kvar på mitt gamla jobb. Slutade där i januari och det var med blandade känslor jag lämnade stället som varit min arbetsplats senaste 4-5 åren.
Men samtidigt kändes det skönt att komma därifrån då jag en längre tid kände att jag ville byta jobb och hade gjort mitt där. Saknar förstås flera boenden och ens jobbarkompisar men dom flesta finns ju kvar ändå=)

Iaf, jag hann vara arbetslös i ca 1 vecka innan jag började på mitt nya jobb på ett privat boende med unga autister. Har hunnit jobba där i snart ett halvår och jag trivs superbra, både med arbetet och personal. Visserligen är jag bara timvikarie så man har ju inte samma ekonomiska trygghet som förut men som nu tex har jag heltids schema 10 veckor framöver, hela sommare är säkrad!

Annars har jag faktiskt ett tredje jobb också. På ett gruppboende för dementa, där är jag inte så ofta men hoppar in när det krisar och jag kan.

Förutom jobben så har jag samtidigt återupptagit skolan och ska nu plugga klart min usk utbilning en gång för alla. Drygt att göra flera saker samtidigt men det SKA gå bara, jag måste greja detta så jag får upp lönen!

Om ca 1 år är tanken att jag ska läsa till ekonomiassistent..men vi tar en sak i taget=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0