Våran 1 årsdag


Här är vi innan vi för längesen när vi bara var vänner..ca 2 år sedan.


Alek extraknäcker som jultomte i julas=)


Kul när någon somnar..hihi=) Från i vintras.


också från i vintras men det är dåligt med kort på oss båda från nu=)




Förra måndagen var det exakt 1 år sedan jag och Alek blev ett par, officiellt. Vi hade väl varit som tillsammans en tid tillbaka men just den 6:e augusti så blev det bestämt, eller en polare till Alek frågade faktiskt rakt ut-"är ni tillsammans nu eller vad är ni?" och då tittade vi båda på varann och sa typ -"jo men de är vi väl".. haha nåt sånt var det iaf. Därför säger vi att den 6:e som datumet.
Men iaf, vi firade våran årsdag nu i helgen eftersom jag jobbade jour förra måndagen.
Vi firade med en 5-rätters på Frank. Tanken var egentligen att vi skulle äta på Vardag (dit vi alltid går) men vi hade inte bokat bord och när vi kom dit var det smockat med folk och dom hade inte bord lediga. Därför blev det Frank. Första gången för mig och jag blev inte besviken.
Wow! vilken service och vilken kunnig personal!
Jag valde fisk och Alek valde kött. För varje rätt som kom in berättade servitören allt vad det innehöll, historia bakom och hur vi skulle känna smaken av något i maten och hur bra det passade till vinet som kom ihop med rätten. Sjukt gott var det iallafall och att notan gick på 1600 kunde man förstå med den goda maten/drycken/servicen.
Efteråt gick vi till Cirkus som ligger vägg i vägg, samma ägare också. Där tog vi varsin Whiskey sour innan vi tog taxi hem. Jag kände mig ganska full efter flera vinsorter på Frank och nån drink hemma innan vi åkte ner på stan. Väl hemma så råkar jag ramla in i buskarna precis utanför dörren, skyller på höga klackar men det var nog lika mycket alkoholens fel;)
Vi båda somnade iaf på soffan så nån kärleksnatt blev det inte, de tar vi igen en annan gång;)haha

Avslutar det här inlägget med att skriva hur lycklig jag är att jag har en sån underbar man i mitt liv. Lika kär nu som när vi träffades! 1 år har gått, nu fortsätter vi vår resa ihop på år nr 2 och jag ser fram emot många underbara år med med mannen i mitt liv. En vacker dag ska jag gifta mig med han!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0