Ny altan och utegrupp

l


Skulle varit en före och efterbild men förebilden är borta så här är två
efterbilder istället. Bordet kan dras ut och göras större om man så önskar. 
Gruppen fyndade jag för 3000 kr och dynorna kostade bara 199 kr/st
och är från ICA Maxi. Köpte ljusa dynor också så man kan variera,
sen har jag underlägg i samma färger men dom saknas på bilden.




Eftersom jag ändå inte orkar lyfta på arslet och ta tag i alla måsten så kan jag fördriva lite mer tid framför datorn.
Tänkte visa upp min fina utegrupp som jag nyligen köpt. Innan hade jag plastmöbler och det är något jag INTE rekomenderar!
Visst, dom är betydligt billigare och behöver inte underhållas mer än att torkas av när dom blir skitiga. Men i längden så blev det ungefär lika dyrt för plaststolarna höll knappt en sommar så en efter en har dom blivit utbytta.
Så om jag får säga mitt så satsa på lite dyrare,¨det är mer värt i längden!

Nu ser man inte så mycket av den på bilden men jag har fått en ny trall/altan också. Min kära granne Alek tog sig tid att bygga ut en större och riktig altan åt mig. Innan hade jag stenplattor och det var hälften så stort som nu. Jag har tjatat om att bygga en altan sen jag flyttade hit för ca 7 år sedan men ingen har haft tid att hjälpa mig.
Alek är egentligen den som har mest jobb och ingen tid över men ändå ställer upp. Tack bästa!
Nu är den inte riktigt klar än, ska bli räcke/staket också men jag har inte bestämt hur jag vill ha det än men det kommer. 
Är iaf jätte nöjd med resultatet och kommer tillbringa många sköna sommardagar (och kvällar) här ute.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0