Polkagrismaränger



Lyxigt stora goda maränger med smak av polkagrisar. 
Dessa är så där härligt sega och kladdiga inuti och krispiga på utsidan. 
Min personliga favvo när jag är sugen på nåt sött. Mumma!




Ingredienser:
♥ 3 äggvitor.
♥ 2 dl socker.
♥ 1 dl fint kross/pulver från polkagrisar.
♥ några droppar röd karamellfärg.
Blir ca 15 st stora maränger..


Gör så här:
Sätt ugnen på 100 grader.
Vispa äggvitor och socker till ett hårt skum.
Mixa/krossa polkagrisarna till ett pulver.
Sila polkakrosset så du får bort dom större bitarna, men spar dom!
Rör försiktigt ner pulvret i smeten.
Avsluta med några droppar karamellfärg och rör bara lite så inte smeten blir helt rosa.
Använd en matsked och klicka ut smeten i lika stora klickar på en plåt med bakplåtspapper.
Strö över lite större bitar av polkakrosset på toppen.
Grädda i ugnen i ca 1,5 timme.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Hejhej! tack så mycket. Ja jag kan absolut tänka mig att sälja dom för jag använder dom inte längre. Jag har storlek 37 men i dom kan det va 38, ska kolla upp det:)

2011-02-24 @ 06:55:27
URL: http://nathaliegustafsson.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Hej igen:) det är stl 38 i skorna men som sagt har ju jag 37 i vanliga fall och dom här passade mig jätte bra! Tittade även på skorna och såg att dom inte alls var slitna nånstans, så jag kanske tänker mig 300 kr + frakt. Hoppas priset känns bra annars får du gärna säga till:)

2011-02-25 @ 18:58:03
URL: http://nathaliegustafsson.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Hejsan! Tänkte bara tala om att jag ska gå och kolla vad det kostar att frakta iväg stövlarna sen så åter kommer jag med mitt kontonummer på mejlen ikväll.

2011-02-28 @ 12:38:04
URL: http://nathaliegustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0