Hårda tider

Jag jobbar kvar som timmis på psykhemmet trots att det varit två piss månader, dåligt med tider betyder ingen lön!
Den här lönen täckte hyran+telefonräkningen. Har fått lånat ihop till mat och ligger efter med en viasat-räkning så dom stängt av boxen=(
Det är långt till ljuset i tunneln just nu..
Nästa lön blir ännu värre då jag bara jobbat 2 dagar i hela april!
Jobbigt när man redan lånat pengar för att överleva så måste man låna igen.
Tur att jag får tillbaka på skatten i juni för då ska jag betala tillbaka allt. Men måste ju erkänna att det känns lite snopet att betala tillbaka pengar man lånat bara för att överleva istället för att göra nåt kul för skattepengarna som skulle varit utöver den vanliga ekonomin. Men vad göra? Det är bara att bita ihop för värre saker har man varit med om så de löser sig.
Nu har tiderna börjat ramla in igen som vanligt så från maj-aug vet jag att jag klarar mig. Det känns underbart!
Ska jobba natt hela sommaren vilket passar mig ypperligt då jag är en nattmänniska och morgontrött som attan.
Det dryga med nattjobb på sommaren är bara att kunna somna på morgonen när det blir ljust tidigt och fåglarna kvittrar i kör. Men jag klagar inte!
Apropå natt så är klockan faktiskt över halv tre på natten så det är nog dags för mig att avsluta, Dan har redan däckat på soffan.
Kram och godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0