Ekonomin just nu


Det sägs att pengar inte gör en lycklig?!...
Ge mig, så ska jag bevisa motsatsen
!



Jag har varit väldigt depprimerad det senaste halvåret och jag känner att det fortfarande sitter kvar lite, lite.
Det är liksom mycket småsaker som gör mig deppig, jag känner att det alltid ska vara något som strular och det känns som turen aldrig kommer till mig. När är det min tur? När ska jag ha flyt i livet?

Det största problemet till att jag mår dåligt är ekonomin som oroar mig pga jobbsituationen.
Att inte ha ett fast jobb att gå till varje dag är tråkigt.
Att behöva oroa sig för att få ihop tider så man klarar sig kommande månaden, att aldrig kunna planera in något pga att man inte vet hur lite pengar man får. Även om man får en bra lön en månad så måste man spara för man vet ju inte hur det blir månaden efter. Att vara vikarie och bli inringd dagen före eller tom samma morgon som man ska vara på jobbet är stressande. Jag kan aldrig planera nåt för då helt plötsligt ska man jobba den dagen och måste avboka sina planer. Att vara vikarie är väldigt tärande i längden och jag hatar det!

Den senaste månaden och kommande månaden har varit extremt tjärv, jag har fått lånat ihop pengar bara för att täcka räkningarna och då kan ni ju räkna ut att jag inte haft någonting att leva på sen.
Det blir ju inte bättre av att denna månad blir ännu värre så nåt ljus ser jag inte direkt framför mig även om det vänder till sommar som alla säger.
Jo tack, två månader som man kan räkna med heltidsjobb under ett helt år!
Inte ens då kan man vara glad för att då ska man ju betala tillbaka allt man lånat dom månader när man fått sämre lön så det är liksom bara en ond cirkel som aldrig tar slut.

Om iaf någon av oss hade en okej inkomst så skulle jag vara nöjd. Jag hoppas och önskar att det snart vänder och Danne får ett jobb och/eller att jag får ett heltidsjobb.

Jag blir så less på denna skit!



Kommentarer
Postat av: Lenita

jag vet exakt känslan!!Finns inget som kan oroa sönder en som ekonomin =(( önskar dej/er lycka till med jobb sökandet!!kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0