Önskepresent


Här i min favvo färg. Men rosa tallrikar? Nja, jag tror det blir vita för min del
men skulle kunna tänka mg några rosa skålar=)





Jag har hittat min dröm serie i porslin som jag ska börja samla på!
Mateus heter den och har dessa fina tallrikar med fint mönster på kanterna och deras skålar som är formade som ostronskal. Det bästa med serien är att den finns i alla färger du kan tänka dig!
Själv ska jag nog införskaffa mig ett helt set med tallrikar,djupa tallrikar och assietter i en och samma färg (antagligen vit) och sen ska jag satsa på lite olika färger på tex serveringsfat och andra skålar så man kan variera dom efter tex årstid. Som vid jul kan man matcha sina vita tallrikar med rött serveringsfat och påskgodiset har man i en grön skål. Hajjar ni?

Synd bara att vi inte pratar om några IKEA-priser så man kan köpa hela serien samtidigt=(
Med min ekonomi blir det max en tallrik per år eller nåt sånt.
Det är här rubriken kommer in. Perfekt som julklapp eller födelsedagspresent. Pik, pik mamma och mormor!




Här nedan kommer några förslag på dukningar i olika färger. Jag älskar det!


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0