Var medelmåttig

Åter måndag och vädret är lika med mulet. Trist!

Helgen gick ju fort. Jobbade natt i lördags så de är nog därför och att man sover bort halva dagen.

Vaknade strax efter sju imorse av tre stycken jobbförfrågningar, fick inte en enda=(
Blev piss sur och ringde upp Bemanningen och skällde lite men dom påstod att dom delade upp tiderna lika mellan oss fyra vikarier och sa att alla ringer och klagar på precis samma som mig men att problemet är att det finns för lite tider och för många vikarier. De kan ju mycket väl stämma de med men dom tider som finns ska delas upp LIKA och inte nåt jävla fuffel med att nån får tider som inte ens går ut till förfrågan. Hon skulle kolla upp som vanligt men jag vet att det inte blir nåt mer än så. Så här kommer det alltid att vara och om jag ska vara kvar ett tag till så är det bara att hålla käft och va glad över dom tiderna man får. Man ska liksom inte bry sig så mycket så är det lugnt. Du ska helst inte tycka nånting alls. Håll bara med vad andra säger och lägg dig inte i eller ta för mycket egna initiativ. Om du blir sjuk så får du absolut inte kolla om nån annan vikarie kan jobba. Du ska istället få dåligt samvete för att du är sjuk och hoppas att dom fick in nån som kunde jobba för dig. Du får absolut inte underlätta deras jobb och fixat in nån. Då får du sparken!
Du får sparken om du tycker för mycket eller har svar på tal när man pratar med tex chefen. Vilket ställe alltså!
Men jag kör på tills jag inte pallar eller kommer på vad jag vill göra istället.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0