Chillidill

Sitter och slappar här med ett glas päronsaft. Väntar på att tvätten ska torka så jag kan hämta upp den.
Det fina vädret gjorde mig på bra humör och jag fick tom med Dan ut på en härlig promenad.
Det var ju kanske inte lika varmt som det såg ut att vara bara för att solen sken, men de trodde Dan som körde på riktig vår-look. Solbrillor och utan jacka. Själv pälsade jag på mig vinterjackan och halsduken och de gjorde jag rätt i, de var faktiskt kyligt ute så jag frös om händerna. Dan frös nog lite han med men trotsade kylan och fick gå och frys istället. Gick inte så lång promenad som tur var.
När vi kom in så lagade jag god lax i ugn, potatis och hollandaissås. Kastade även ihop två olika sallader. En vanlig till Dan och en bönsallad till mig. Om ni gillar bönor så kommer ni älska min bönsallad. Jag gör alltid iordning en stor skål för den håller sig så länge i kylen och blir nästan godare några dagar senare då alla smaker från vinägretten och löken fått blanda sig.
Jag älskar bönor, alla sorters och skulle i princip kunna leva på dom. Kidneybönor vart det idag iaf. En favvo!

Dagens måsten som var städning och tvätt är färdigt så nu ska jag bara chilla! Dan glor på nån film på stora tv:n så jag får ta sovrummet om jag ska kolla på nåt. Kanske ska kolla igenom min byrålåda och köra lite rensning. Har så mycket smycken och grejjs att jag inte hittar allt och glömmer bort vad jag har för nåt. Dags att gå igenom allt kanske.
En annan sak jag vill göra är att baka. Men jag har dåligt med ingredienser till nån bakning, dåligt med pengar också men ska köpa lite bakgrejjer imorn. 50 spänn har jag iaf och de lär ju räcka. Får se vad jag bakar för kul. De var ju ett tag sen jag la in lite goda bakrecept och självklart kort ska tas=)

Ha en evlig söndag förresten!

Kommentarer
Postat av: Lenita

jag ÖNSKAR verkigen jag hade mer tid för bak!!!får väl ta bussen till dej och äta ditt nybakade =))


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0