Söndag

Den här helgen har varit en lung hemma helg med dåligt väder.
Igår så hade vi grillparty med föreningen. Det bjöds på hamburgare och korv med tillbehör och cider eller öl och fika efter det. Otur att vädret inte var det bästa men dom hade dukat så fint med borden under den stora kastanjen som skyddade rätt bra mot regnet. Det var jag, Dan och alla pensionärer typ..haha. Men det bor mest äldre här och dom tyckte det var så roligt att vi unga också kom och var med=)

Har hämtat resväskan hos mamma också så nu har jag börjat förbereda lite med packning och kollat ut vad jag ska ha med och så. Ska verkligen bli underbart att få komma iväg utomlands en vecka och bara njuta av sol, värme och god mat, det kan behövas för att ladda batterierna och sen jobba hela sommaren!
Men ju närmare vi kommer resdagen ju mer nervös blir jag inför flygningen. Jag hatar verkligen att flyga fast jag gjort det massor med gånger så kommer jag aldrig över min flygrädsla!
Förstår inte att jag utsätter mig för det igen när jag varje gång säger -" det här var sista gången jag satte mig i ett plan, aldrig mer!" Men vill man utomlands så har man inte så mycket val. Bara att pina sig igenom och försöka tänka att man snart är framme=)

I veckan kommer jag nog ha fullt upp. Ska jobba dagarna innan jag åker och innan dess måste jag hinna inhandla lite saker till resan som solfaktor, pass mm. Sen ska jag hinna tvätta och städa men städa hade jag tänkt göra idag nu innan jag börjar med maten. Eller mat först sen städ=)
Ska även försöka klämma in en fika med Barbro innan jag drar eftersom det aldrig hanns med förra veckan.
Jaja vi får se vad jag hinner med helt enkelt.

Bakade kolakakor imorse så snart kommer grannen hit och fikar.
Men nu är jag hungrig så ska försöka kasta i mig nån mat först.

Puss!

Kommentarer
Postat av: Lantlolan

Kakorna va jätte goda =))

2009-06-08 @ 00:06:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0