Julbak

När det kommer till julbaket så är jag en riktig husmor. Det finns några saker jag bara MÅSTE baka till jul, annars är det ingen jul för mig! Spelar ingen roll att det går att köpa färdigt,det SKA va hemmagjorda saker!
Det är liksom lite utav själva julstämningen att så i köket och baka till nån julmusik i bakgrunden=)

Detta bakar jag till jul:
Lussebullar och pepparkakor. check!
Pepparkakshus till mig och mamma. check!
Gör egen knäck och kola. Ischoklad tycker jag inte om! check!
Saffransskorpor som jag ger bort i fina glasburkar. ej klart
Egna marsipangrisar doppade i choklad. ska göra idag

Sen brukar alltid mamma och mormor beställa nåt jag ska baka till dom. Har gjort chokladbeskvier till mam och mazariner till mormor. check check!

Som ni ser så är jag nästan klar med allt gott. Sen är det bara maten kvar men det gör jag inte lika mycket själv eftersom julen aldrig firas hemma. I år på jobbet tyvärr=(

Hur mycket gör du själv under julen?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0