Lat eller hjälpsam?




Jag hittade en diskussion på en blogg om att vända matvarorna på bandet med streckkoden mot avläsaren.
Jag tycker alla borde göra det. Hur jobbigt är det egentligen? När man ändå lägger upp en vara så kan man väl lika bra lägga den åt rätt håll. De tar typ en halv sekund längre tid.
Tänk vad mycket lättare man gör det för kassörskan som jobbar ett åtta timmarspass och måste sitta och vänta på varenda liten vara. Många kanske inte bryr sig men de gör jag. En vacker dag kanske det är jag som sitter där och scannar varor, who knows?
Sen tycker jag kanske att man borde få ett litet tack nångång från kassörskan men de är tydligen lite svårt att öppna käften ibland fast jag VET hur mycket det uppskattas att man vänder varorna. Så tänk på det om du jobbar i kassan och tänk ni andra på att lägga varorna rätt, iaf om du handlar mycket!
En liten uppmaning bara=)

Kommentarer
Postat av: Lenita

DET kan jag tala om för dej! att jag är (för det mesta) en alldeles utomordentligt trevlig kassörska!!hälsar och tackar. tackar när de vägt varorna själva! jag älskar när streckkoden är rått rätt håll, det skonar mina handleder!åtta timmars? hmm vissa jobbar längre pass...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0