Glad påsk!

Har ni ätit nån påskmat än då?

Vi var hos mormor idag och glufsa i oss som om vi aldrig sett mat förr, eller iaf jag. Dan var lite dålig från igår så han hade väl ingen vidare aptit men de gjorde inget för jag petade gladeligen i hans tallrik när min egen var slut så slapp jag en vända mindre till köket där maten stod=)
Jag är fortfarande mätt men ändå har jag lyckats trycka i mig massa godis från påskägget vi fick (fast det inte ens var så gott godis). De är ju helt sjukt!
Varför blir vi människor som glupska grisar under jul och påsk?! De är som att hela grejjen bara kretsar kring mat mat mat.
Folk åker och storhandlar och fyller upp sina kylar för en jävla helg! Så här mycket mat äter man ju inte i vanliga fall! Vem har bestämt att det ska ätas så jävla mycket under jul och påsk?! Jag älskar mat, de är inte de men tanken slog mig bara att de bara går på automatik att när det är nån högtid så finns det inga spärrar och man äter nästan tills man spyr. Man är egentligen proppmätt efter maten men ändå ska det fikas efteråt och sen hetsätas kilovis med godis.  Varför inte bara äta normalt och lagom som man brukar göra. De kanske bara är jag som tycker och är så här men lite sjukt är det fan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0