Höst depressioner

Nu känner man verkligen att det är höst ute. Det blåser mera och kylan börjar smyga sig på speciellt om kvällarna när det bara är några grader varmt ute. Allt det gröna börjar bli till röd/gula toner och träd och buskar blir allt kalare utan sina löv som istället täcker marken.
Det är nu förkylningarna kommer och många blir sjuka och man fryser häcken av sig för att kroppen ej vant sig vid kylan.
Det blir mörkare och mörkare. Mörkt när man kliver upp på morgonen och mörkt när man kommer hem från jobbet.
Det är nu alla folk går i ide och depressionerna  börjar smyga sig på.
Jag själv är inget större fan av hösten och tycker det mesta blir grått och trist.
Som många andra så kan jag också känna hur depremerande allt blir och OM jag mår dåligt så gör jag oftast det denna årstid.
Men vad ska man göra när allt känns för jävligt och allt är skit?
Ingen vill ju må dåligt såklart men sen måste man ju ha upp och nergångar och alla dagar är inte bra dagar men man kan försöka göra det bästa av situationen.
Jag försöker oftast vara en positiv människa för jag tycker livet är för kort att slänga bort på negativ energi och att må dåligt.
Det finns en motsats till allt, även till det dåliga här i livet och ur allt ont kommer faktiskt oftast något gott och dina motgångar gör dig oftast starkare och man lär sig något av det.  
Jag försöker alltid se framåt och planera in saker så man har nåt att se fram emot under tiden. Om man tex har planerat nåt jätte kul till helgen så känns inte jobbveckan lika jobbig och tung som den annars kan göra just för att man har nåt att se fram emot och längta till.
En annan sak är att försöka tänka på vad det är som får en att må dåligt, skriv ner på ett papper och tänk efter vad du kan göra åt dom sakerna för att du ska må bättre.
Skitdagar har vi allihop men då är det bara att tänka framåt och göra morgondagen till något bättre.
Var lite påhittig och kom på roliga saker att göra. Jag är världens rastlösaste person så jag måste använda fantasin rätt ofta och komma på nåt att göra hela tiden men det funkar bättre än att sitta hemma och deppa och ha tråkigt kan jag lova.
Jag hoppas att hösten går fort och sen kommer snön och den gillar jag=) Ser fram emot julen gör jag, allt julmys och julpynt. Det längtar jag till!!
Tiden går så fort så snart är vi redan där.
Gör nåt kul av denna tisdagskväll och ta vara på tiden för den går så jävla fort.

Nu ska jag ringa en vän och föra över lite positiv energi genom luren. I LOVE YOU!




Kommentarer
Postat av: Annika

hehehe det är måndag idag ;)

2008-09-15 @ 19:04:51
URL: http://lantlolan.blogg.se/
Postat av: Carro

oj just ja, kändes som tisdag bara för jag jobbade natt och skrev på den 15:e inatt på timrapporten så tänkte ja de va tisdag..haha lite snurrig då ju

2008-09-15 @ 21:07:08
URL: http://doitmyway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0