Ja har hittat felet


I lungorna är bronkerna de rör
som leder luften djupare ut i lungvävnadens små
säckar där utbytet mellan blod och luft sker.




Nu tror jag nog att jag vet vad det är för fel på mig.
Jag har fått en inflammation i luftvägarna sk Bronkit!
Alla symptom stämmer iaf in:

1.Kommer oftast i samband med en förkylning.
2.Irritation i luftvägarna som orsakar hosta.
3.Svårt att andas/igentäppta luftvägar som ger en väsande eller pipande andhämtning som påminner om astma.
4.Svårt att sova på nätterna pga ökad slemproduktion som ger intensiva upphostningar.
5.Inflammationen kan orsaka feber, trötthet och allmän sjukdomskänsla.

Alla dessa besvär har jag så jag är ganska övertygad att det är Bronkit jag fått.
Försökte ringa läkaren när jag kom hem från jobbet men dom hade ingen telefontid så jag får ringa imorn igen.
Skulle vara smidigt att få en tid i samma veva som jag ska till bm som ligger i samma hus som familjeläkaren. Ska dit imorn kl 11 och få nytt recept så det skulle vara bra att ta två flugor i en smäll speciellt när man bor på landet och måste åka buss in.

Ska kolla lite på tv nu och göra Dan sällskap.
By the way så tror jag är beroende av Coca-cola!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0