Skaver i örat

Godkväll!
Kan ju bara meddela att min dag inte riktigt blev som jag tänkt mig.
Dom ringde mig från jobbet och ville att jag skulle komma in till 10.30 istället för att följa med en annan boende till hans familjeläkare och kolla på hans svullna fot. Självklart kunde jag det. Lättförtjänta pengar för att åka taxi fram och tillbaka till stan tänkte jag!
Men det blev inte bara en tur till familjeläkarn..
Vi fick remiss upp till röntken, ortopeden och sen till medicinakuten och därimellan var det många timmar i väntrummen.
Jag har suttit i 9,5 timme och lyssnat på min skitzofrena gubbe som pratar mer än en tjacknacke. Jag lovar, han har pratat hål i huvudet på mig!
Som tur var så fick jag förstärkning av snälla Marie från jobbet framåt eftermiddagen som fick ta över lyssnar-rollen så mina öron fick lite vila. Vi båda var helt slutkörda och trötta kl 20 när vi äntligen fick åka hem.
Jag trodde aldrig man kunde bli slutkörd av att ägna ett arbetspass åt att bara sitta och vänta!
Nästa gång är jag hellre kvar på hemmet och jobbar arsle av mig så tiden går!
De var min måndag det.

Nu ska jag ta ett varmt skönt bad och bara njuta av tystnaden...

Hoppas ni haft en bättre dag än mig=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0