Efterrätt


Denna dessert är super enkel att göra och den är så god.
Jag har provat två olika recept men det senaste jag hitta blev helt klart bäst.
Jag toppade mina med passionsfrukt och några hallon och så hade jag
frysta hallon i botten på glasen.


Ingredienser:
♥ 125 g vit choklad
♥ 1 dl kesella
♥ 2 dl vispgrädde
♥ 1 ägg

Gör så här:
Smält chokladen.
Vispa grädden och blanda kesellan med grädden.
Rör i ägget i den smälta chokladen, vispa kraftigt då det lätt kan skära sig eftersom chokladen är varm.
Häll chokladblandningen i grädden och vispa till en jämn fin smet.
Häll upp i fina glas eller skålar och låt stå i kylen minst en timme.

Tips!
Om man vill kan man toppa med några bär som jag gjorde eller varför inte riven choklad.
Du kan även ha i dina favoritbär i glasen innan du häller i smeten. Men allt är en smaksak och det går lika bra utan=)
Lycka till!



Kommentarer
Postat av: nettan

ser förbannat jävla gott ut

2008-10-30 @ 14:11:32
Postat av: Carro

de är den oxå=) prova, man blir inte besviken!

2008-10-31 @ 06:38:02
URL: http://doitmyway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0