Idag och igår

Vad bra jag mår efter jag städat=) Trivs inte när det är skitigt omkring mig men nu är det rent och snyggt, våttorkade alla element som hade samlat lite damm, lätt att man missar såna småsaker som lister och dörrar men det blir ju också skitigt.

Jag är lite sugen på att ändra min kost och äta mer nyttigt för hälsans skull. Jag är redan duktig på att äta frukt och grönt men skulle även kunna byta ut ex vitt bröd till grovare fullkorn och desamma med pastan.
Kruxet är det att vi är ju två i detta hushåll och Dan behöver alla fetto grejjer den räkan. Så jag tror jag fortsätter med grädde i maten och feta såser, det blir ju trots allt godast så. Men sen blir det mera grönsaker till maten och så hade jag tänkt unvika socker för det är ju inte bra nånstans egentligen och jag får i mig på tok för mycket socker!

Idag var vi och handlade lite smått. Blev faktiskt mycket frukt och det ser så fräscht ut när fruktskålen är full på bordet=)
Det enda onyttiga som åkte ner i korgen var en burk med småkakor. Nåt måste jag faktiskt ha att knapra på till kaffet och en fika varje dag måste man ju få unna sig om man bara äter nyttigt annars=)

Ikväll blir det grekisk sallad med vitlöksbröd (lite till mig). Riktigt mums=)
Sen är det ju Desperate på tv ikväll. Yes!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0