Dagens middag

image247
Grekisk sallad med vitlöksbröd. De ska vara ICA:s frysta vitlöksbröd och inte vilken fetaost som helst. Om jag inte köper i turkaffärerna på stan så köper jag denna som finns på t ex ICA.

image246





Grekisk sallad för 2 pers:
Isbergsallad
½ gurka
1 paprika
1 tomat
½ rödlök
1pkt fetaost

Vinägrett:
3 msk olja eller olivolja
1½ msk vitvinsvinäger
italiensk salladskrydda
salt
peppar


Gör en bädd av isbergssallad på varje tallrik. Skala bort det gröna runt om på gurkan och skär i stänger och sprid ut dom på tallriken. Skär paprikan, rödlöken och skiva tomaten och ha på alltsammans.
Fetaosten brukar jag skära i små kuber och sen har jag alltid dom överst på tallriken. Enkelt va=)
Blanda ihop vinägretten och ringla över den på salladen efter smak. Hur mycket man behöver är olika men jag har alltid dubbelt så mycket olja som vinäger om man tycker det blir för starkt kan man ju minska vinägern lite.
Tina brödet i ugnen efter anvisningarna och njut av en god måltid. Passar väl egentligen bäst på sommaren men här äter vi det året om för det är så gott.


 

Kommentarer
Postat av: lenita

Lidls vitlöksbröd är oxå supergott!

2008-03-19 @ 20:54:08
URL: http://lenitatheone.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0