Borta bra men hemma bäst

Har haft en jätte trevlig helg i den lilla byhålan Nykroppa. Hört talas om samhället?
Tyvärr så var väl inte vädret så fint så det blev inget badande men vi roade oss med andra saker.
Har fiskat för första gången på många år, körde med kastspö och jag kastade längre än conny(Nettiz styvfarsa) vissa gånger så de va kul fast jag tröttnade rätt fort när jag inte fick nå napp.
Sen åkte vi till massa fina och mysiga ställen som Yvonne ville visa oss. Fick en liten guidad tur med andra ord=)
Hann även besöka filipstad och checka in den enda affären som fanns där, typ. Sjukt nog så lyckades både jag och Nettiz hitta brallor som vi köpte, Yvonne och Janna gick inte heller tomhänta därifrån. Det var rea så vi fynda allihop!=)  
Jag och Nettiz fick sova i stugan på tomten tillsammans med hundarna. Vi hade elementet på max för det vart så kallt på kvällarna men på morgonen höll man på att drunkna i sitt eget svett. Blev som en bastu och sen ha två flåsande hundar på det. Sov bra gjorde jag iaf men inget är väl bättre än att komma hem till sin egen sköna säng. Åh vad skönt man sover då!

Nu är man tillbaka och en ny arbetsvecka har börjat, ska snart knalla till jobbet för jag börjar kl 14.
Men jag är ledig tis, fre sön så det är soft!
Ska gå på bio nån dag i veckan också med Nettiz, vi ska såklart se SATC filmen. Den ser jag fram emot att se=)

Här kommer lite bilder från helgen:


Här är deras hus. Inte så litet för att vara ett sommarställe.


Jag och Nettiz fick bo i lillstugan med hundarna


En rolig staty på en bänk i filipstad. Minns ej vem han är men men..



Lite fiske innan ovädret kom


Jannas nya tillskott, lilla Svea så söt=)


Nu kommer åskan! Men fint kort jag fick till ändå tycker jag=)


Fler bilder lägger jag upp på bdb=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0