Naturligt

Ja är ju väldigt duktig på att täcka hela fejjan med täckstift och puder eftersom jag har svårt för att acceptera min fula hy utan smink. Måste alltid täcka mina mörka ringar under ögonen och när jag täckt dom så måste jag jämna ut med puder och då blir det att man pudrar hela fejjan och så vidare..
Det är ju kanske inte så bra för huden. Huden behöver ju andas har jag hört men det är inte ofta min får det..
Men nu ni ska ni få höra.
Sen jag började sola så har det inte blivit nå smink alls om jag inte gjort nåt speciellt dårå. Men annars har jag bara gått omkring helt osminkad och faktiskt så börjar ja acceptera det. Tror att när jag blir brunare så syns inte mina mörka ringar lika mycket, dom liksom jämnas ut med färgen man får i ansiktet.
Det är ju jättebra ju. Nu kan min hy "andas" hur fan mycket den vill!  Andas på bara och njut av friheten.
Såklart är det lite ovant men det är ett stort framsteg när jag åker och handlar och vi har folk här och jag tom åker buss utan smink, inte ens en liten mascarad frans. De ni, det är stort för mig!
Snart kanske jag bara lägger in osminkade bilder på mig själv..haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0