Andra advent

Imorse var det ingen fröjd att kliva ur soffan (jo jag somnade faktiskt där inatt).
Var på jobbet halv sju iaf för att låta natten gå hem och sova. Fan vad jag oxå ville tillbaka till min säng eller soffa bara jag fick krypa ner under mitt täcke igen!
Jobbade med Solan vilket iaf var positivt, de är krut i den kärringen=)
Efter några koppar kaffe var man iaf i liv och dagen rullade på fortare än vad jag trodde den skulle göra. Inte det roligaste passet att gå till 16.30 när man börjar så tidigt men vi fick tiden att gå rätt bra ändå=)

Kl 17 drog jag hem till morsan. Dom var i full gång med pepparkaksbak så jag haffade en kavel och några formar och gjorde dom sällskap. Fick ihop två fulla burkar med pepparkakor bara till mig=)) Dock var jag lite tråkig och använde mig bara av två olika former: hjärtan och änglar såklart=)) Nej, några granar gjorde jag faktiskt oxå.haha. Typiskt jag!
Efter baket blev det lite adventsfika och för att försöka få lite mer julkänsla nu när snön svikit oss så satte vi på en julskiva med en himla massa roliga jullåtar, bla om en julskina som rymt..hur kommer man på att göra en låt om en julskinka?!haha..jag garva iaf så jag höll på att dö!
Efter baket så följde jag och ena bror med morsan ut på en promenad till mormor. Lagom när vi kom tillbaka hem så var pappa klar med maten. Tonfiskgratäng i form *mumma* och pizza till dom kinkiga brorsorna såklart. Fan vad jag längtat efter familjens tonfiskgratäng! Det hade jag inte ätit sen jag bodde hemma och det var en av mina favorit rätter då så det vart en väldigt lyckad 2:a advent hemma hos familjen. 

Närmare 22 tiden så kände jag att det var nog dags att röra sig hemmåt så en snäll lillebror skjutsade mig=)
Trodde jag skulle vara trött efter att ha varit vaken sedan 6 imorse men inte då, fastnade framför tv och datorn tills nu.
Men nu är det på tiden att jag kryper i säng. Även om jag iof är ledig hela veckan så känns det onödigt att sova länge imorn. Jag vill fan inte vända på nåt dygn så upp i tid ska jag!!
Ni får gärna ringa och tärra mig så jag vaknar=)

Godnatt alla pullor (och pittar)


Jag måste bara få tillägga att jag är så himla glad att jag har min familj! Det fanns en tid när jag var så elak och otacksam mot dom och rent utsagt pissade på dom men då måste jag varit helt sprängd i skallen eller nåt för vad fan hade jag gjort om jag inte haft dom nu?? Tom mina bröder visar att dom finns där för mig och stöttar mig och försöker få mig att må bra. Vi har så himla trevligt och jag mår så bra av att vara där/med dom. Familjen betyder fan mest så glöm aldrig det och ta vara på era nära och kära. Jag älskar er!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0