Missade ägget


Jag brukar hålla mig till den traditionella formen på lussekatter.



Alltså jag kom på en sak här om dagen angående mina lussebullar jag bakade för nån vecka sen. För det första så har jag knappt nåt minne över själva bakningen, jag måste typ gjort dom i sömnen eller nåt. Vet att det var väldigt sent på kvällen iaf.
Sen har jag gjort alla möjliga former vilket inte är likt mig, jag brukar köra med dom traditionella S:en men nu var det både hjärtan och stjärnor. Har jag använt pepparkaksformerna mån tro?
Mina lussebullar ser inte ett dugg glansiga ut och jag har nu konstaterat att jag glömt penslingen för den har jag absolut inget minne av och penseln är ren så jag kan knappast använt den. Jag tror fan inte det är så bra att påbörja nån större bakning så pass sent på kvällen när man har jobbat natt oxå. Knoppen funkar inte riktigt som den ska då.
Lussebullarna gick visserligen att äta och smakar inte nåt annorlunda för det men jag vill ju att dom ska vara glansiga och fina. Så det blir till att baka en ny sats imorn maby?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0