Nattjobb

Jaha då har man betat av några timmars arbete. Jobbade 13-21 och dom passen brukar kännas rätt långa då det är så lugnt timmarna efter lunch men idag flöt allt på lagom så tiden gick så fort. De gillar vi!

Då vare slut på denna helg då, den har bara varit lugn.
Nu ska jag jobba natt två nätter framöver så det är bara att försöka ställa om dygnsrytmen så gott det går. Brukar inte va några större problem, jag gillar ju nätterna. Bättre betalt, mer ledigt och roligare jobb=)
Visst äre skönt att variera lite så jag får jobba med dagpersonalen också. Men det är kul bådeoch!

Minns ej om jag skrivit det men i sommar kör jag bara nätter. Det passar mig så bra!
Behöver inte ta någon semester heller eftersom jag är ledig rätt ofta ändå=)
Första perioden ska jag jobba heltid natt (jobba 7 nätter ledig 7 osv).
Andra perioden kör jag 62% natt (Första veckan jobbar jag två nätter, andra veckan fem nätter sen ledig nio dagar osv). Det är det bästa med att jobba natt, mer ledigt!
Men sen finns det ju nackdelar också såklart. Det sliter så otroligt mycket på kroppen. Man känner sig lite kocko i skallen dagarna efter man klivit av. Man är inte lika social och jobbar inte med flera arbetskamrater som på dagen, man ser bara mörker under vinterhalvåret vilket kan göra en deprimerad och man sover bort halva dagen.
Men för min del så väger fördelarna över så jag gillar´t=)

Oj, detta blev ett långt inlägg om mina åsikter angående jobb. Men men, så blire!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0