PowerMeet och mest jobb

Märker att jag blir sämre och sämre på att uppdatera här. Det är till stor del pga att jag inte har någon fungerande kamera. Blir liksom inte lika kul att skriva utan bilder. Har tagit en del kort med mobilkameran men jag har bara inte fått arslet ur vagnen att fixa in dom i datorn. Dags snart kanske?

Helgen var ganska så händelserik. Har både jobbat och farit runt på Power Meet. Drack lite i fredags men utan någon jätte fylla eftersom jag skulle upp och jobba 6.45 dagen därpå. Självdiciplin heter det väl?

Nu är det ny vecka, en låång jobbvecka för min del *suck*.
Är bara ledig fredag och jobbar även helgen. Inte så kul med en tredje helg på raken men det är bara att köra på och tänka att det ger pengar vilket jag alltid behöver. Vad vill jag inte ha liksom? ;-)
Idag jobbade jag dag, dvs 7-16. Lång och seg dag med 3 duschar och två lgh-städ.
Resten av veckan jobbar jag bara kvällar, då börjar jag 15:30-21 och kvällarna är mycket lugnare och brukar gå fort så det är skönt iaf.

Idag efter jobbet så tog vi tag i städningen. Nåt som skulle blivit av för länge sen men när det varit så fint väder så har jag faktiskt prioriterat annat och städa kan man göra dagar som denna när det regnar. Städade halva lgh var så det gick rätt fort ändå. Som belöning tog vi tåget in till stan och gick till Spicy Hot och käkade. Både jag och Danne blev proppmätta och ändå hade vi lite mat kvar på tallrikarna. Men fan vad gott det är där!
Efter det gick vi mot ica skrapan  för att köpa med lite godis hem, utanför hittade vi ett stånd med jordgubbar och bigaråer som jag bara älskar! Såklart var vi tvungna att köpa med lite sånt också och det lilla stoppet gjorde att vi missade 19 bussen så vi fick vänta en timme tills nästa tåg gick. Fördröjde tiden med en promenad ner till lillåudden. Vilka lägenheter och vilken utsikt dom har! Konstaterade att det bara var rikingar som bodde där men vi blev inge avundsjuka alls, hellre har jag en stor kåk ute på landet än att bo i en dyr lägenhet intill city för samma pengar!
Men jag åker gärna dit och picknickar nedanför deras balkonger vid vattnet ;-)
Hem kom vi iaf med nästa tåg och sen dess har det bara blivit soffmys med massa gott.
Sådär såg en helt okej dag ut i mitt lilla eller stora liv. Inte alltid jag skriver så här mycket.

Nu ska jag tillbaka till soffan och kolla om det börjar någon bra film innan det är läggdags.
Skönt med sovmorgon imorn!


Ps. Bakade rabarberpaj med jordgubbar i igår som tog slut samma dag så det är väl ett gott tecken på att den blev lyckad. Speciellt med en kille som är svårflörtad när det gäller fikabröd och sånt men denna gick hem och jag håller med. Godaste jag gjort!  Kommer ett recept på den här någon dag snart.

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0