Snart är julen här

Snart är det jul.

Jag älskar julen och allt som hör därtill. Synd bara att den går så fort!
Iof så tycker jag man börjar för tidigt men efter julen så känns det som man ska städa bort julen fortare än kvickt. Man borde skjuta på allt nån vecka framåt.

Jag börjar alltid pynta första advent. Eller då tar jag iaf fram adventsljusstakarna, köper julstjärnor och tänder första ljuset i ljusstaken. Sen börjar jag pynta ordentligt nån vecka efter. Då åker julgardiner, löpare, änglar och tomtarna fram.
Julgranen ska man ju egentligen ta fram nån dag före julafton men det är alldeles för sent enligt mig, jag klädde min iförrgår jag=) Man ska ju ändå kasta ut den efter jul.

Julstämningen är iaf här hemma hos mig, det enda som saknas är snön. Hoppas hoppas den hinner komma till julafton åtminstone!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0