Trevlig helg

Kl är över 01 på natten och det börjar bli läggdags för min del...snart så=)
Jag har haft en super bra helg!
Inte gjort något speciellt igentligen men den har varit så bra ändå. Spenderat mycket tid hemma hos familjen och bara haft det såå bra. Trevligt sällskap har jag oxå haft hela helgen=) Tack för det!!
Idag träffade jag nästan hela släkten hemma hos mamma och pappa. Dom bjöd på adventsfika och det var sån julstämning. Mamma hade tom köpt julkaffe med smak av pepparkaka. De var anorlunda men gott.
Nu är det inte långt kvar till julafton och jag har inte köpt en enda julklapp. Ska nog ta en vända på stan och inhandla nåt litet till var och en men det är inte lätt när man har en ekonomi som heter tomt i pänboken efter 2 veckor*suck*
Hoppas att jag får några julklappar ändå. Pengar skulle ju inte sitta helt fel och de är det enda jag sagt att jag önskar mig oxå fast pappa sa ju att det blir inga julklappar till mig efter att jag pajja hans bil för 4:e? gången...
Tror jag får nåt iaf=) Mamma kan inte låta bli, det vet jag=)
Var på stan för nån dag sen med mamma och hon är en riktig shopoholic har jag märkt. Herre gud vad människan handlar saker till sig själv. Var in på guldfynd för att hon skulle köpa en silverklocka och matchande halsband fast hon veckan innan hade köpt samma fast i guld, nu ville hon ha silver oxå!
Sen gick vi vidare till albrekts och där slängde hon ut 2000spänn för en fjuttig guldring till sig själv, framme vid kassan fanns det nåt erbjudande och det är typiskt min mamma att gå på sånt och köpte även ett halsband bara för man fick med en ring på köpet typ.Expediten frågade om ett annat erbjudande men de hade mamma redan köpt Jag som bara trodde det var mat och handlade!
När hon kan köpa så mycket saker till sig själv så krävde jag att hon kunde köpa lite fina smycken till mig med men jag fick nöja mig med ett par brallor=( Inge kul alls att gå och shoppa med nån som kan köpa massa fint medans en annan bara får titta på saker. Nej, jag kräver att jag också ska få någonting, jag vill oxå ha äkta guldsmycken!

Imorn ska jag, mamma och bror iväg och käka julbord. Dags att börja svälta sig redan nu med andra ord=)
Sen blir det en sväng till kära mormor som ska sy upp ett par brallor och fixa en tröja som gått sönder. Bra att lilla mormor finns=)

Nä nu måste jag fan knata i säng!

Godnatt med er sötisar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0