Min knäppa mamma

Min mamma är den som sköter allt som har med mathandling i familjen.
Hennes största intresse måste garanterat vara att åka och storhandla för jag har aldrig träffat någon som har en sån överfull kyl och frys hemma som hos min familj, och det är alltid fullproppat!
Hon får inte ens plats med allt hemma så hon har även mat i mormors frys!
Torrvaror kan man hitta precis överallt och inte bara i köksskåpen. Man hittar ica kassar i klädkammaren, grovköket och balkongen är full med massa 1,5 liters drickor.
I bastun hittar man även där matkassar med torrvaror och en och annan drickaback. Det är inte klokt vad hon bunkrar upp, vi brukar skämta och fråga henne om hon tror att det ska bli krig, då skulle iaf min familj lätt klara sig ett bra tag=)
Ni har säkert läst när jag skrivit att jag ska hem och handla hos mamma ibland. Det finns så det räcker. Hon har sånt stort lager att hon inte ens märker när jag är där och tjuvar mat=)Haha
Av det som står i kylen får alltid hälften kastas eftersom dom inte hinner äta upp allt.

Mamma handlar så mycket så hon får ofta hem värdecheckar som hon handlar ännu mera för.
Men nu sist när hon fick hem specifikationen för en hel månad så fick farsan lov att ta ett snack med henne för det är fan inte normala summor att lägga på mat en månad. Det är mer än en heltidslön för min del vi pratar om. Helt sjukt!
Så hon säger att hon inte ska handla så mycket mera men det tror jag inte ett dugg på.
Kanske borde anmäla henne till lyxfällan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0